Παρασκευή 28 Δεκεμβρίου 2012

Τα δύο φύλα: Το ερωτικό συναίσθημα και η έκφραση του (2)



ΤΑ ΔΥΟ ΦΥΛΑ: ΤΟ ΕΡΩΤΙΚΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ ΚΑΙ Η ΕΚΦΡΑΣΗ ΤΟΥ





Κι έχω ένα  ρίγος στην ψυχή μου ακόμα
Μόνο γιατί με κράτησες στα χέρια σου..





ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Σε μια εποχή που ο έρωτας και τα συναισθήματα δεν έχουν αξία παρά μόνο τα χρήματα και η εξουσία, η αγάπη και το πάθος βρίσκουν το δρόμο τους και τρυπώνουν αμέριμνα στις ζωές των ανθρώπων.
   Ο έρωτας εκείνη την εποχή έπαιζε καθοριστικό ρόλο στις ανακατατάξεις των ανθρώπων αφού συναντήσαμε και αίσιο τέλος σε ιστορίες αγάπης μεταξύ φτωχών και αριστοκρατών, πλούσιων και δούλων. Παρόλα αυτά ο έρωτας ο έρωτας θεωρούταν εξαγορασμένος από τους ρηχούς ανθρώπους που στόχευαν τη δόξα και την εξουσία, ενώ οι ίδιοι δεν γνώριζαν το πραγματικό νόημά του. 
   Αυτό δεν εμπόδισε την έλξη ανόμοιων κοινωνικών στρωμάτων ανθρώπων καθώς ο έρωτας φύτρωνε οπουδήποτε και αρκετές φορές με μοιραία αποτελέσματα. Έτσι ώστε να υπάρξουν αντιφάσεις και σκοτωμοί ανάμεσα σε οικογένειες. Είδαμε κόρες να έρχονται αντιμέτωπες με τους πατεράδες τους προσπαθώντας να υποστηρίξουν τα συναισθήματά τους πράγμα που ήταν σπάνιο στις εποχές εκείνες καθώς οι γυναίκες θεωρούνταν κατώτερες και έπρεπε να ακολουθούν πάντοτε έναν άντρα που αρχικά ήταν πατέρας τους και αργότερα ο σύζυγός τους.
   Συνοψίζοντας μέσα από τον έρωτα συναντήσαμε ανθρώπους οι οποίοι εναντιώνονταν στους << κανόνες>> και στον τρόπο ζωής εκείνης της περιόδου, αφού δεν επέτρεψαν να τους επιβάλλουν τις αποφάσεις τους ενώ αντίθετα πολλοί προτίμησαν το θάνατο από ότι μια ζωή μακριά από αυτόν που αγαπούν και θέλουν για σύντροφο στη ζωή τους.



ΜΕ ΠΟΙΟ ΤΡΟΠΟ ΒΙΩΝΕΙ ΤΟ ΕΡΩΤΙΚΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ Η ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ

Στο συγκεκριμένο ποίημα η Πολυδούρη μεταφέρει στον αναγνώστη τον τρόπο με τον οποίο βιώνει τα συναισθήματα της. Έτσι είναι κατανοητό ότι όλα της τα συναισθήματα είναι εντελώς διαφορετικά και οφείλονται στον αγαπημένο της, που ο αναγνώστης αντιλαμβάνεται μέσα από τη φράση <<Κοντά σου>>. Επειδή δεν αισθάνεται πλέον μοναξιά , πράγματα που πριν τη φόβιζαν τώρα της φαίνονται διαφορετικά. Επίσης αισθάνεται εσωτερική ηρεμία και γαλήνη και όλα γύρω της  φαίνονται πιο όμορφα.




ΠΩΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΕΤΑΙ Η ΓΥΝΑΙΚΕΙΑ ΜΟΡΦΗ ΣΤΟΝ ΒΗΛΑΡΑ

Ο Ιωάννης Βηλαράς μέσα από το ποίημά του << Σαν πεταλούδα στην φωτιά>> παρουσιάζει την τέλεια γυναίκα. Ξεκινώντας μας παραθέτει τα χαρακτηριστικά του κορμιού της που την κάνουν να φαίνεται στα μάτια του ιδιαίτερη και ξεχωριστή. Ο ποιητής παρομοιάζει τα γλυκά της μάτια με τη φωλιά του έρωτα και λίγο πιο κάτω συνεχίζει με μια μεταφορά στην οποία αναλύει το πώς αντιδρούν οι άντρες στο κάθε κοίτασμα της, γίνεται ο κλέφτης των καρδιών τους και με ένα της βλέμμα όλος ο κόσμος τους αλλάζει. Έπειτα το ιδιαίτερο κόκκινο χρώμα των χειλιών της είναι αυτό που την κάνει τόσο ποθητή στο αντίθετο φύλο. Κλείνοντας ο Βηλαράς χαρακτηρίζει αναίσθητο όποιον τη δει για μια φορά  και δεν πέσει στην παγίδα των ματιών της.



ΣΚΕΨΕΙΣ ΑΡΕΤΟΥΣΑΣ ΣΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

Αγαπημένο μου ημερολόγιο,
Έχω τόσα πολλά να του πω, νύχτωσε και σήμερα. Οι μέρες πλέον περνούν χωρίς να με ακουμπάνε. Λες και σταμάτησε ο χρόνος την τελευταία φορά που τον είδα. Το φλογερό του βλέμμα που με μιας με κέρδισε. Ποιος άραγε δήλωσε άνισο τον έρωτα; Δεν είναι αρκετή η αγάπη; Γνωρίζω καλά πως ευτυχία δεν επρόκειτο να συναντήσω με άλλον άντρα σιμά μου. Μακάρι να μπορούσα να αφεθώ στα χέρια του, χωρίς άλλο εμπόδιο στο δρόμο μου. Και όσο κάθομαι σε αυτό το δωμάτιο, με τους τέσσερις τοίχους που φυλακίζουν ότι νιώθω. Δεν με χωράει ο τόπος. Δεν με χωράει ένα χαρτί να γράψω ότι αισθάνομαι. Δεν μου φτάνουν οι λέξεις να το περιγράψω. Το μόνο που μου έμεινε, οι σκέψεις μου για εκείνον. Και φτιάχνω μια σκηνή που είμαστε μαζί και με κρατάει σφιχτά, αυτό αλλοιώνει τον πόνο μου και μόνο η μορφή του στο μυαλό μου μοιάζει σωτηρία. Έχω ένα κενό, μέσα μου κάτι λείπει. Από μια μικρή χαραμάδα κοιτάω το φεγγάρι, ίσως να το κοιτάει και αυτός και να σκέφτεται εμένα, αυτή η σκέψη είναι η παρηγοριά μου αυτές τις ώρες. Μα δεν πρόκειται να εγκαταλείψω μέχρι το τέλος θα παλέψω για τον έρωτά μου. Ίσως πεθάνω μα ο θάνατος φαντάζει λιγότερο οδυνηρός στα μάτια μου από μια ζωή μακριά του. Ίσως να μην τον ξαναδώ, δεν θα αντέξω αν μου τον στερήσουν. Κάνε Θεέ μου να αλλάξει γνώμη ο πατέρας μου. Να μπορέσει να καταλάβει πιο είναι το καλύτερο για το παιδί του. Να νιώσει τον πόνο που μου προκαλεί η στέρηση του μοναδικού ανδρός που αγάπησα. Πάλι δακρύζω, νιώθω σαν να μην έχω φωνή πλέον μόνο το δάκρυ και αυτό το μελάνι μου έμειναν για να λέω οσα με θλίβουν. Όμως μου τελείωσαν τα λόγια για απόψε, θα καθίσω μπροστά στη χαραμάδα κοιτώντας το μικρό αυτό κομμάτι ουρανού και προσευχηθώ να μην νυχτώσει άλλη μέρα μακριά του.



ΣΚΕΨΕΙΣ ΕΡΩΤΟΚΡΙΤΟΥ

Αχ, είναι τόσα που θέλω να πω και άλλα τόσα που θέλω να κάνω. Μα ότι και αν κάνω ότι και αν γίνει θα παραμείνω το φτωχό παιδί που δεν κάνει για κόρη βασιλιά. Ο πόθος μου για την Αρετούσα μεγάλος. Απλά την αγαπώ και μ’ αγαπά. Θέλω να την νιώθω συνέχεια κοντά μου να νιώθω την καρδιά της που χτυπά όταν τα βλέμματα μας συναντώνται, να αντικρίζω τα μάτια της, κάθε στιγμή της μέρας, θέλω να την νιώθω κοντά μου, δικιά μου, μόνο δικιά μου. Θέλω να μυρίζω το άρωμα της να χαϊδεύω τα χρυσόπλεχτα μαλλιά της, να νιώθω την ανάσα της θέλω κάθε ώρα και στιγμή να είμαι μαζί της έστω να την βλέπω, έστω να ξέρω ότι είναι καλά και τον αγαπάει για αυτό έχω σκοπό να της ζητήσω να με αρραβωνιαστεί χωρίς να το ξέρει κανείς μόνο εγώ αυτή και η αγάπη μας. Και αν εγώ τώρα φύγω και αν εγώ τώρα χαθώ να είναι σίγουρη πως θα γυρίσω, θα γυρίσω και θα είμαι εδώ μαζί της, θα αποδείξω στον πατέρα της ότι εγώ είμαι για αυτήν γιατί σημασία δεν έχουν τα χρήματα, αλλά η καρδιά και είμαι σίγουρος πως δε θα βρει στον κόσμο άλλον κανένα που να την αγαπήσει όπως εγώ μα ούτε και εγώ δεν θα μπορώ να αγαπήσω άλλη εκτός από την Αρετούσα. Στα μάτια όλου του κόσμου εγώ βλέπω τα δικά της. Να την κοιτάξω και να με κοιτάξει και αυτή να δω αυτήν την άσβηστη φλόγα στο βλέμμα της αυτό που με κάνει να παίρνω κουράγιο και δύναμη από τα γαλάζια μάτια της. Για αυτήν θα μπορούσα να γυρίσω τον κόσμο ανάποδα. Την αγαπώ και θέλω να την παντρευτώ, να ζήσουμε μαζί το υπόλοιπο της ζωής μας μακριά από όλους και από όλα, μακριά από όσους μας μοχθούν και θέλουν το κακό μας ακόμα και αν αυτή είναι οι ίδιοι μας οι γονείς, θα την πάρω και θα φύγουμε… μα… τι λέω, εγώ είμαι τόσο μικρός μπροστά του και η αγάπη μας στα μάτια του δεν υπάρχει. Ο πατέρας της θα κάνει ότι είναι δυνατό για να πεθάνει να σβήσει αυτός ο έρωτας. Μα όσο υπάρχει ο ήλιος και το φεγγάρι όσο τας βουνά θα στέκονται εκεί ψηλά αγέρωχα εγώ θα την αγαπώ με όλη τη δύναμη της ψυχής και της καρδιάς μου ακόμα και αν τώρα που θα φύγω εξόριστος με ξεχάσει και παντρευτεί κάποιον από αυτούς τους πλούσιους, εγώ θα την περιμένω κρυφά μια ζωή και θα την ψάχνω. Θα την αγαπώ και θα προσεύχομαι για αυτήν. Να προσέχεις γιατί είσαι το νόημα που υπάρχω και ζω, ο λόγος που ήρθα στη ζωή. Σε αγαπώ!

ΦΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΡΩΤΑ

- Στον έρωτα και στον πόλεμο όλα επιτρέπονται
Νίτσε

-Ο έρωτας αποτελεί σοβαρή πνευματική ασθένεια
Πλάτων

-΄Ερως ανίκατε μάχαν
Σοφοκλής

-Ο έρωτας είναι η ακατανίκητη επιθυμία να είσαι ακατανίκητα επιθυμητός
Robert Frost

-
Aυτοί που δεν δείχνουν τον έρωτά τους δεν αγαπούν πραγματικά. Η πορεία του έρωτα δεν είναι ποτέ ομαλή. Ο έρωτας είναι οικείος. Ο έρωτας είναι διαβολικός. Δεν υπάρχει πιο διαβολικός άγγελος από τον έρωτα.
William Shakespeare

- Ανόητος στον έρωτα δεν είναι κανείς. Είσαι ανόητος όταν δεν τον έχεις γνωρίσει.

-Τα πιο ωραία συναισθήματα είναι αυτά που δεν βρίσκεις λέξεις να τα περιγράψεις.

-Μπορείς να δίνεις χωρίς να αγαπάς αλλά δεν μπορείς να αγαπάς χωρίς να δίνεις.

- Το να αγαπιέσαι πολύ από κάποιον σου δίνει δύναμη. Το να αγαπάς κάποιον σου δίνει κουράγιο.

-Στα όνειρα και στην αγάπη δεν υπάρχουν περιορισμοί.

-Θυμηθείτε όλοι σκοντάφτουμε… καθένας από εμάς! Για αυτό είναι μια παρηγοριά να πηγαίνουμε χέρι χέρι με κάποιον.

- Δώσε χωρίς να θυμάσαι, αγάπα χωρίς να ξεχνάς.

- Τα προβλήματα είναι μέρος της ζωής, και αν δεν τα μοιραστείς, δεν δίνεις στο άτομο που σ’ αγαπάει, την ευκαιρία να σε αγαπήσει αρκετά.
-Η απόλυτη δοκιμασία μιας σχέσης αλλά να κρατιέστε από το χέρι.




ΦΕΤΣΗ ΣΤΕΦΑΝΙΑ
ΟΡΦΑΝΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ
ΠΑΝΤΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ
ΣΚΙΑΔΑΡΕΣΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου